sobota, 7 lutego 2015

CHUSTA KLANZA - PRZYKŁADOWE ZABAWY :)



Propozycje zabaw z chustą animacyjną:

  

IMIONA
Uczestnicy stoją w kole, trzymając chustę. Prowadzący wybiera osobę, do której chce przesłać piłeczkę Wymienia swoje imię oraz imię tej osoby, np.” Ania do Bartka” i poruszając odpowiednio chustą przesyła jej piłeczkę. Następnie piłeczka jest posyłana dalej. Nie może upaść na ziemię.
KOGO BRAKUJE?
Uczestnicy stoją w kręgu z zamkniętymi oczami, trzymając chustę na wysokości pasa. Prowadzący wybiera jedną lub więcej osób, które kryją się pod chustą. Następnie wszyscy otwierają oczy i zgadują, kto jest pod chustą.
KOLOROWE IMIONA
Wszyscy stoją w kręgu trzymając chustę. Prowadzący wymienia kolor, a osoby trzymające chustę w tym miejscu, przechodzą pod chustą i przedstawiają się sobie podając imię.
KURTYNA
Dwie osoby, stojąc na krzesłach, trzymają rozciągniętą chustę. Po obu jej stronach stoją uczestnicy zabawy. Każda grupa wybiera po jednej osobie i ustawia ją po przeciwnej stronie chusty. Na znak prowadzącego chusta opada, a osoby stojące na środku mają wymienić swoje imiona. Ten, kto zrobił to wolniej przechodzi do drużyny przeciwnej.
WIELE NAS ŁĄCZY…
Uczestnicy trzymają chustę za uchwyty; jednocześnie podnoszą i opuszczają chustę. Prowadzący wydaje polecenie : Pod chustą przebiegają wszyscy, którzy mają siostrę. Przebiegają osoby, które mają zielone koszulki. Przebiegają osoby, które lubią naleśniki itp. Osoby, które identyfikują się z daną kategorią przebiegają, gdy chusta znajduje się w górze.
POTWÓR Z LOCH-NES
Wersja1
Uczestnicy siedzą dookoła chusty, do pasa są zakryci chustą. Pod nią znajduje się jedna osoba- potwor. Gdy wszyscy zamkną oczy, potwór wciąga jedną osobę pod chustę. Grupa otwiera oczy i zgaduje, kto zniknął. Osoby wciągnięte zamieniają się w potwora. Wersja2 Wszyscy siedzą dookoła chusty, do pasa zakryci chustą. Prowadzący wybiera RATOWNIKA , który może uratować osobę wciąganą pod chustę przez POTWORA wymieniając jej imię. Jeżeli nie zna imienia, osoba wciągnięta zostaje kolejnym potworem.
POROZUMIENIE
Uczestnicy siedzą na podłodze lub stoją, trzymają chustę pod brodą lub na wysokości pasa. Każdy wybiera sobie jakąś osobę i próbuje się porozumieć z nią wzrokiem. Po nawiązaniu kontaktu osoby zamieniają się miejscami przebiegając pod chustą.
KOLOROWE NIEBO
Wersja 1
Kilka osób kładzie się na podłodze pod chustą. Pozostali uczestnicy zabawy trzymają chustę i poruszając nią robią fale; najpierw powoli a potem coraz szybciej.
Wersja 2
Grupa wachluje chustą wysoko, a następnie coraz niżej. Wreszcie kładzie ją na leżących, tak by chusta opadła. Uwaga! Należy obserwować, czy wszyscy leżący czują się komfortowo w tej pozycji, w razie potrzeby szybko reagować podnosząc chustę.
Wersja3
Osoby leżące rękami i nogami odpychają falującą chustę. Po chwili starają się utrzymać ją w górze, a następnie opuścić.
TAŃCZĄCA CHUSTA
Prowadzący prezentuje różne fragmenty muzyczne, o różnej dynamice. Uczestnicy trzymają chustę i poruszają nią w takt melodii, falują, zatrzymują, zmieniają tempo wachlowania.
MORSKIE FALE
Wersja 1
Na chuście siedzi lub leży jedna lub więcej osób. Pozostali wachlują chustą, robiąc fale. Później zmiana osób.
Wersja 2
Osoby chodzą po chuście. Pozostali poruszają chustą robiąc fale.
Zabawy ćwiczące współdziałanie – integrują grupę poprzez dążenie do wspólnego celu, umożliwiają nawiązanie kontaktów, pozwalają doświadczyć jedności z grupą.
RUCHOMA GWIAZDA
Wszyscy kładą się na chuście (ściągnięte buty)- nogi skierowane do środka. Starają się w miarę równo wykonać polecenia:
- turlamy się w prawo,
- trzymamy się za ręce i podnosimy je do góry, kładziemy je za głowę i znowu podnosimy do góry,
- chwytamy się za ręce, podnosimy się i siadamy,
- trzymając się za ręce, podnosimy nogi do góry, krzyżujemy stopy z sąsiadem, opuszczamy razem nogi i próbujemy wstać.
SPADOCHRON
Wszyscy jednocześnie podnoszą chustę wysoko do góry. Prowadzący odlicza: raz, dwa, na trzy wszyscy przebiegają pod chustą i chwytają jej brzeg po przeciwnej stronie.
MŁYNEK
Uczestnicy trzymają chustę za uchwyty, coraz szybciej biegają po obwodzie koła, podnosząc i opuszczając chustę. Można wydawać polecenia: w górę, w dół…
MEDUZA
Początek zabawy jak powyżej ( młynek). Prowadzący zaznacza moment podnoszenia chusty komendą: raz, dwa, trzy. Na trzy wszyscy puszczają chustę, która wiruje w górę.
BILARD
Wersja 1
Grupa porusza chustą, na której znajduje się piłeczka. Ma ona wpaść do otworu na środku chusty.
Wersja 2
Grupa toczy piłeczkę po obrębie chusty tak, aby nie spadła na zewnątrz ani do środka. Wersja 3
Wszyscy podrzucają piłeczkę na chuście jak najwyżej, uważając, aby nie spadła na zewnątrz.
PACZKA
Wersja 1
Grupa wchodzi na chustę ( bez butów). Chwytając za brzegi „ pakuje” wszystkich do środka.
Wersja 2
Na chustę wchodzą 3 – 4 osoby. Pozostali zamykają „ paczkę”, a następnie przesuwają ją po podłodze. Osoby same muszą wydostać się ze środka.
CALINECZKA
Rozkładamy chustę na podłożu. Jedna osoba siada na środku z nogami pod brodą. Pozostali trzymają chustę za brzeg, zwracają się w prawą stronę i idąc powoli zawijają siedzącego. Gdy
jest on już zawinięty do wysokości ramion, zatrzymują się i na trzy, cztery równocześnie i energicznie wycofują się.
MEKSYKAŃSKA FALA
Uczestnicy trzymają chustę. Zadaniem grupy jest uzyskanie efektu meksykańskiej fali( stojący po kolei przysiadają i wstają).Gdy grupa nabierze wprawy, następuje zmiana kierunku.
GONIMY KOLORY
Dzieci wybierają kolor, siadają na kolorze chusty Klanza, Wspólnie mówią wierszyk:
Pada deszczyk, świeci słońce
Tysiąc kolorów jest na niebie
Tęczę podziwiają dzieci
Jeden kolor jest dla ciebie.
W tym czasie, gdy wiersz jest mówiony, jedno z dzieci okrąża koło i wymienia jakiś kolor po wierszu. Te osoby, które siedzą na wybranym kolorze przez dziecko wstają i próbują zająć miejsce ponownie.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

Archiwum

Formularz kontaktowy

Nazwa

Adres e-mail *

Wiadomość *