niedziela, 10 maja 2015

"BAJKA Z ŻYCZENIAMI" :)

"BAJKA Z ŻYCZENIAMI" 
 (program artystyczny w przedszkolu z okazji Dnia Rodziny)


W rolach głównych:
GRUPA "BIEDRONKI"

-Przywitanie gości przez nauczyciela.





„Biedroneczka”- dziewczynka z grupy Zuzia
Witajcie, witajcie Drodzy Rodzice…
Powiemy Wam coś w sekrecie,
tylko ciii…, udawajcie potem, że nic nie wiecie.
Przedszkolaki mają dla Was niespodziankę,
Zagrają dla Was bajkę.
Nie bez powodu, nie bez racji,
dzisiaj dla państwa tyle rewelacji.
Taki wyjątkowy dzień,
nie zdarza się co dzień!

„Biedroneczka”- chłopiec z grupy Szymon
Kochane mamusie i tatusiowie,
teraz dla Was aktorskie zadanie:
kiedy wszystkie „Biedronki” staną na scenie,
udajcie, prosimy, wielkie zaskoczenie.
Sekret Wam zdradziliśmy…
Ale jeszcze czeka na Was inna niespodzianka.
Zatem pst, już nic nie zdradzamy
I kolegów na scenę zapraszamy.

Narrator Maksymilian
Jedzie pociąg dziecięcy,
pociąg kolorowy.

Jeszcze chwila, zaraz wjedzie
na peron bajkowy.
Zapraszamy wszystkich
do Krainy Baśni,
gdzie słoneczko świeci,
gdzie gwiazda nie gaśnie.
Piękne bajki, nie czekajcie,
tylko do nas przybywajcie!
(wchodzi Jaś i Małgosia z koszyczkami)
(przy melodii „Jagódki” dzieci naśladują zbieranie jagód)

Jaś i Małgosia (razem) Jasiu i Amelka
My mieszkamy w chatce drwala
Naszą chatkę las okala
A nazywamy się Jaś i Małgosia.

Jaś Jasiu
Dziś jest rodziców święto,
każde dziecko o tym pamięta!
Niespodziankę rodzicom zrobimy,
jagód nazbieramy w tej leśnej gęstwinie.
Ciszkiem, chyłkiem po polanie
wrócimy, zanim mama wstanie.
No i będzie niespodzianka:
dar od Gosi i od Janka.

Małgosia Amelka
Jasiu, patrz! Czy widzisz?
Tam w świetle księżyca
idzie do nas prosto straszna czarownica.

(pojawia się Baba Jaga na miotle)
(fragment piosenki” Jestem groźna czarownica…” ze zbioru ”Bajki samograjki” – Jaś i Małgosia)

Baba Jaga Marta D.
Nie bójcie się moje dzieci!
ja już nie straszę od stuleci.
Mam dla was kosz pierników,
galaretek, batoników.
Są rodzynki i migdały,
czekoladek worek cały.

Jaś i Małgosia (razem) Jasiu i Amelka
Dziękujemy! My obiecujemy, że tego nie zjemy!
Wszystkie słodycze podarujemy, zaniesiemy mamie, tacie.

Baba Jaga Marta D.
To wspaniale małe smyki!
Podzielcie je po połowie.
Niech waszym rodzicom idzie na zdrowie!

Rybak Piotr
Idę sobie polną drogą
by w to święto pobyć z wami.
Jak uważnie popatrzycie
i uważnie posłuchacie,
to z pewnością mnie poznacie.
Jestem Rybakiem, po morzu pływam i
wielkie ryby tam często nabywam..

Dziewczynka Maja
Drogi Rybaku, mnie chodzi o to,
byś złapał rybkę nie dużą, lecz złotą.
Ta złota rybka już się postara,
aby życzenia mamy i taty spełnić zaraz.

Chłopiec Jakub
 Złożę dla taty takie życzenia:
- Niech tatusia samochód zacznie się zmieniać.
- Niech się wydłuża co noc niewiele.
- Niech porastają futrem fotele,
aż dnia pewnego garaż odmykasz
a tam mercedes zamiast fiacika.

Złota rybka Aleksandra
Ja złota rybka, co pluskam w falach,
życzenia mamy również spełnię od zaraz.
Samo niech się pierze, zmywa,
niech się sam odkurza dywan .
A w prezencie: stoliczek bajkowy mam,
który się zawsze nakrywa sam!
Na tym stoliku na zawołanie zjawi się obiad albo śniadanie.
Narrator Maksymilian
Z innej bajki goście idą.
Czy ich wszyscy dobrze widzą?

Wróżki (razem)
My jesteśmy kwiatowe wróżki,
wkładamy zaklęte życzenia do poduszki.
Przybywamy do wszystkich gości,
z serdecznymi życzeniami, pełnymi miłości.

Wróżka I Julia C.
By życzenia się spełniły
rozsypiemy kwiatowy pył…
On wam przyniesie szczęśliwe dni.

(Wróżki rozsypują kolorowe kwiaty)

Wróżka II M. Lewicz
Ja mamo i tato, dam wam gwiazdy, słońce i niebo.

Wróżka III Natalia
Ja ofiaruję zdrowie i dodam sił,
na wszystkie ponure dni.

Wróżka IV Gabrysia
A ja kwiatów bukiet wielki,
potem uśmiech, wielki całus
nawet oddam ci cukierki.

Wróżka V Julia J
My dla naszych rodziców dziś mamy
najpiękniejsze kwiaty słów.

Wróżki (razem)
Słowo miłość – za Wasze troski.
Słowo wdzięczność – za Wasz trud.
Dar to skromny – dar dziecięcy, wyśpiewany z serc jak z nut!
Piosenka - „Tata i mama””

Narrator Maksymilian
Cóż to idzie za dzieweczka?
Czerwony płaszczyk, czerwona czapeczka…

Czerwony Kapturek Marta T.
Nie mruczek, nie burek, nie jeż, nie ptak-
Czerwony Kapturek to ja, zwę się tak.
Mam warkoczyk modre oczy, buzię mam jak mak…
nie mruczek, nie burek, nie jeż, nie ptak-
Czerwony Kapturek to ja, zwę się tak.

(przy piosence „Kapturek”, ze zbiorku „Bajki samograjki” J.Brzechw)
(pojawia się wilk)

 Wilk Bartek
Hej! Dziewczynko!
Tak sama wędrujesz po lesie?
Nie nudno ci czasem?
Ja ci będę chętnie towarzyszył w drodze.
A powiedz, proszę, gdzie to niesiesz ten pusty koszyczek?

Czerwony Kapturek Marta T.
Witam, witam panie wilku.
Idę na leśna polanę.
Zanim mama wstanie nazrywam stokrotek.

Wilk Bartek
Stokrotek?
Nie idziesz do babci Czerwony Kapturku?

Czerwony Kapturek Marta T.
Panie wilku, dziś dzień uroczysty!
Nazrywam stokrotek, ułożę bukiecik i do mamy i taty pobiegnę z powrotem,
Aby im złożyć życzenia, by spełniły się ich wszystkie marzenia…

Wilk Bartek
Nazrywaj dla mamy i taty Kapturku stokrotek. Ja za to koszyczek poniosę ci trochę.

Narrator Maksymilian
Jeszcze do nas ktoś przychodzi…

Calineczka Milena
Jestem Calineczka,
jak okruszek mała.
Choć z daleka przyszłam
wcale się nie bałam.
Kiedy wszyscy dziś winszują,
Każdy co innego,
Cóż ja mam Wam, drodzy Rodzice,
Powiedzieć nowego.
A więc jedno mam życzenie
Dla Was z rana,
Byście nam żyli długie lata
-Rodzice kochani!

Elfy (razem)
Idziemy z kraju elfów,
gdzie jest wieczne lato,
niesiemy  w prezencie
śliczny bukiet kwiatów.

Elf I Gracjan
Życzymy ci Mamusiu serdecznie,
Byś żyła nam sto lat,
By słońce ci świeciło,
Byś kwitła jak kwiat.

Elf II Kamil
Jak najdłużej bądź nam wzorem,
przewodniczką w drodze świata,
byśmy mogli iść twym torem
od dzieciństwa w późne lata.
Piosenka - „Piosenka dla mamy”

Narrator Maksymilian
Dużo gości z innej bajki,
to dzieweczka i krasnalki.

(wchodzą krasnale i królewna Śnieżka)
(fragment piosenki „My jesteśmy krasnoludki”

Krasnale (razem)
My jesteśmy krasnoludki a to królewna Śnieżka, która w zamku z królewiczem mieszka.

Królewna Śnieżka Klaudia
Macocha mnie otruć chciała, zatrute mi jabłko dała.
Nie udało się jej, przecież wszystko dobrze się skończyło i wesele się odbyło.
Jestem szczęśliwa z królewiczem i Wam wszystkim szczęścia życzę.

Krasnal I Igor
My do szczęścia - dorzucamy woreczki z życzeniami;  Życzymy Wam serdecznie, Byście żyli nam sto lat, By słońce Wam świeciło, Byście kwitli jak kwiat.  

Krasnal II Adam
Radość i uśmiech,
Miłość i zdrowie,
Szczęście i sukces
na Waszej drodze niech towarzyszą Wam nieustannie,
a wszystkie smutki niech zginą marnie.

Krasnal III Filip
Jadą drogą fiaty do naszego taty:
Pierwszym fiatem, prosto z łąki,
jadą motyl i biedronki, wiozą kwiaty dla taty.
- Tato, odłóż gazetę,
idziemy do ciebie z bukietem!

Krasnal IV  Rafał
Drugim fiatem, znad jeziora,
jadą czapla i kormoran,
wiozą wędki dla taty.
- Będziesz przez całe lato
mógł łowić ryby, tato!

Krasnal V Kacper
Trzecim fiatem, w stronę szafy,
jadą z ZOO dwie żyrafy,
wiozą dla taty krawaty.
- Tato, zapnij kołnierzyk,
chcemy ci krawat przymierzyć!

Krasnal VI Michał
Czwartym fiatem miś kudłaty
wiezie wielki tort dla taty.
Piątym fiatem kot wąsaty
wiezie szklanki od herbaty
Patrzy tata na misia.
- Co za święto dzisiaj?

Krasnal VII Wojtek
A tym szóstym fiatem jedzie słoń pyzaty
i trąbi bardzo głośno, że dzisiaj jest Dzień Taty.

Piosenka - „Tata jest potrzebny”

„Wiersz dla rodziców” (wszyscy razem)
Czy dziecko jest małe, czy też waży tonę,
czy ma wielkie uszy, czy mały ogonek.
Czy jest w paski, w prążki, w cętki,
Ma zawsze cieplutki kącik w sercach swoich rodziców.
Dziś wszystkie i małe i duże dzieciaki
ślą swoim rodzicom słodziutkie buziaki.

Narrator Maksymilian
Wszystko co dobre, szybko się kończy,
mam nadzieję, że było miło…
Zaśpiewajmy teraz wesoło,
wszystkim tutaj dookoła!


- „Sto lat…”

-Wręczenie rodzicom upominków.

-Zaproszenie na poczęstunek.

-Wspólna zabawa taneczna.



Bibliografia:
 J. Brzechwa „Bajki Samograjki” Wyd. Czytelnik. Warszawa, 1986;
 J. Iwanowska, G. Sapalska „Teatrzyk w przedszkolu” Wyd. ZWiR. Płock, 1993
„Spotkanie bajek” tekst: P. Łosowski.
Miesięcznik "Bliżej Przedszkola. Miesięcznik dla nauczycieli z pasją"
 Plakat i materiały na gazetce - "Bliżej Przedszkola. Miesięcznik dla nauczycieli z pasją" 
(http://blizejprzedszkola.pl)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Archiwum

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *